? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Friday, February 6, 2009

Konflik yg tidak berkesudahan...

Assalamualaikum wrt wbrt...

Sudah dua, tiga hari tak berkesempatan untuk 'update' Gerbang Tok Canang atas beberapa komitmen yang harus terlebih dahulu diselesaikan.
Hari ini, rata2 akhbar perdana dan juga alternatif menumpukan kepada isu dan kemelut peralihan 'kuasa secara mendadak' di Perak. Dan dengan ini, sekali lagi senario politik tanahair kita kembali bergelodak. Konflik 'politik kepartian' yang berpanjangan tidak banyak menguntungkan rakyat dan negara. Lebih2 lagi apabila 'matlamat sudah dianggap prasyarat untuk meghalalkan cara'.Kita harapkan mereka yang 'bergelar pemimpin' di luar sana agar seberapa segera menangani konflik ini dengan penuh keikhlasan dan kebijaksanaan agar rakyat tidak terus menjadi mangsa himpitan pertelagahan mereka, dalam keadaan serba kepayahan untuk menghadapi ujian kegawatan ekonomi pada hari ini.
Dalam menangani sebarang konflik yang timbul, peringkat yang paling asas yang diperlu digerakkan adalah kembali kepada Allah S.W.T. Ianya merupakan titik pertemuan apa jua perselisihan dan ketidakpuasaan hati yang timbul sesama kita. Dengan ini, jalan penyelesaian dapat dirungkai.
Justeru, sama2lah kita pohon ke hadrat Allah S.W.T, agar dianugerahkan kepada kita pemimpin2 yang benar2 ikhlas untuk memikul amanah kempimpinan yang cukup berat ini, bukannya pemimpin2 yang berselindung di sebalik kepentingan peribadi masing2.

0 comments: