? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Thursday, June 12, 2008

Jimat Cermat?

Salam buat semua. Pada asasnya saya menyambut baik langkah yang diambil oleh kerajaan untuk membudayakan amalan penjimatan di peringkat kepimpinan tertinggi kerajaan yang melibatkan menteri, timb.menteri dan pegawai - pegawai kanan kerajaan. Namun, jelasnya pemotongan 10% daripada elauan keraian menteri dan timb.menteri pada saya terlampau kecil jumlahnya sekiranya dibandingkan dengan jumlah sebenar peruntukan tersebut kepada mereka pada setiap tahun. Setidaknya, elauan tersebut harus dipotong sehingga 30% - 40% bagi seorang menteri mahupun timb.menteri. Kenapa harus diberikan pelbagai keistemewaan yang sifatnya bermewah - mewah kepada mereka? Sedangkan ramai lagi yang miskin terus terhimpit dengan kemiskinan, terutamanya dicorot pedalaman sana! Title 'pemimpin' bukan satu keistemewaan. Ianya adalah satu amanah yang cukup berat yang mesti dipikul oleh setiap daripada mereka yang bergelar pemimpin.
Justeru, kepimpinan melalui teladan yang kita war-warkan sejak sekian lama harus bermula secara bersama. Bukannya hanya rakyat yang pendapatan tidak seberapa ini yang disarankan agak menukar gaya hidup dengan lebih berjimat - cermat, sedangkan pemimpin atasan yang bergelar menteri dan timb.menteri tetap dengan tabiat pembaziran wang rakyat! Perubahan untuk semua!

0 comments: