? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Thursday, June 12, 2008

Kakitangan Kerajaan & Kerja Part Time

Saranan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab terhadap aspek pengurusan ekonomi negara mencadangkan agar kakitangan kerajaan yang berpendapatan rendah untuk melakukan kerja 'part-time' bagi mengekang kenaikan kos hidup yang berlaku adalah satu cadangan yang perlu diteliti dengan sebaik mungkin. Terus terang saya katakan, ianya bukan satu jalan penyelesaian yang terbaik!
Memang tidak dinafikan ada kebaikannya. Namun, sekiranya dibuat perbandingan antara kebaikan dan keburukan yang bakal diperolehi, saya agak yakin keburukannya akan lebih menyerlah, terutamanya untuk jangka panjang. Apa yang penting, produktiviti akan terkesan. Sedangkan kakitangan kerajaan memikul amanah rakyat yang cukup berat yang mesti dilaksanakan dengan sebaik mungkin! Bukan sekadar melepas batuk di tangga, seperti mana yang berlaku dikebanyakan agensi kerajaan pada hari ini.
Justeru, saya mengesyorkan agar kita semua merubah gaya hidup kita agar lebih setara dengan pendapatan yang kita perolehi pada setiap bulan. Budaya hidup 'biar papa asalkan bergaya' msesti dirubah. Belajarlah untuk hidup dalam keterbatasan kemampuan kita. Jangan kita cuba hidup dengan gaya dan keterbatasan orang lain! Perubahan untuk semua!

0 comments: