? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday, February 1, 2009

Maut Pasti Menjengah...

Kurang lebih 10.45 pagi,saya dikejutkan dengan kematian jiran selang beberapa rumah dari rumah yang saya sekeluarga diami. Kematiannya dikatakan agak mengejut.
Saya sempat menjengah beberapa ketika untuk menziarahi jenazah.'Arwah' orang baru di taman perumahan kami. Namun, tidak sempat untuk lebih mendekati atas semangat kejiranan, 'maut' sudah datang menjemputnya. Semoga rohnya ditempatkan bersama-sama golongan yang beriman dan bertakwa.
Begitulah kehidupan di dunia yang fana' ini, daripada tanah kita dijadikan, ke tanah jugalah akhirnya kita. Biar sekaya mana kita, biar se'gah' mana kuasa kita, biar seindah mana mahligai yang kita diami... semuanya akan tetap kita tinggalkan. Hanya tiga perkara yang akan mengiringi kita ke alam barzakh iaitu:
(1) Ilmu yang bermanafaat
(2) Sedekah dan amal jariah
(3) Doa anak-anak yang soleh
Saat kematian adalah sesuatu yang tidak terduga oleh sesiapapun. Hanya Allah S.W.T yang maha mengetahui bila dan di mana seseorang akan mengakhiri hayatnya. Barangkali hari ini adalah hari penamat kehidupan kita, siapa yang tahu?
Apa yang penting kita harus sentiasa bersiap sedia menghadapi saat - saat gentir itu, yang pasti akan didepani oleh setiap manusia, tak kira di mana jua berada!
Semoga Allah S.W.T mengakhiri penghidupan kita semua dengan 'husnul khatimah'. InsyaAllah...

0 comments: