? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Monday, March 16, 2009

Budaya Kafirun

Rata-rata kita seringkali alpa dengan kesilapan dan pengalaman lepas. Bahkan ia dilihat, tidak banyak memberikan pemulihan dan hadaf baru kepada umat. Tampak jelasnya, hanya sedaya mungkin mencari kelemahan orang lain sbg pencetus kesalahan diri. Keegoaan diri dalam mencari kesilapan diri sendiri masih amat sukar untuk dirungkai, apatah lagi untuk dicari titik penyudahnya.
Kita sudah begitu terbudaya sejak sekian lama untuk mengikut jejak langkah golongan kafirun dalam menggerakkan agenda kehidupan dgn meletakkan hasil penyudah sebagai matlamat dan dasar utama tanpa kepedulian terhadap orientasi proses yang yang terlibat. Bagi mereka, tiada ertinya sesuatu proses yang mengambil kira nilai-nilai kebenaran dan keadilan manusiawi & ukhurawi tanpa hasil penyudah yang terbaik! Percanggahan tanggapan sebegini ternyata ada kesannya kepada gerak laku kehidupan umat kita pada hari ini dengan terbentuknya sifat 'keakuan' yang makin lama makin menebal, yang seterusnya menjarakkan semangat kerjasama dan toleransi sesama umat itu sendiri. Hilangnya semangat seperti ini dikalangan umat akan hanya meruntuhkan benteng kekuatan dan amat mudah untuk dibolosi oleh golongan kafirun dengan pelbagai muslihat. Wassalam

0 comments: