? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday, March 15, 2009

Antara Strategi Jewish National Fund

Bertemu lagi pada kedinginan pagi hujung minggu kali ini.
Apabila disebut "JEWISH NATIONAL FUND", barangkali ada yang mengatakan, "I have no idea! Mana tidaknya, boleh dikatakan tidak ada langsung 'coverage' media cetak dan massa yg memperihalkan kewujudan 'fund' ini kepada masyarakat dunia. Namun, tidak bermakna mereka tidak berperanan. Bahkan pergerakan mereka cukup licik dan berkesan bak kata pepatah Melayu ibarat 'api dalam sekam'. Sehingga ada yang mempersoalkan benarkah ia wujud? Atau hanya sekadar 'omongan sampah' yg berupakan propaganda Yahudi laknatullah untuk 'up'kan kredibiliti mereka di mata dunia, khususnya umat Islam!
Ketahuilah, agenda utama penubuhan JEWISH NATIONAL FUND (JNF) pada tahun 1901 ketika kongres ke-5 Zionist di Bassel, Swithzerland adalah penubuhan sebuah negara Yahudi, iaitu Israel. Ia dianggap sebagai 'caretaker of Jewish land' dan aset bernilai bagi orang Yahudi seluruh dunia. Kewujudan sebuah negara Yahudi yang bebas adalah dambaan sejak ribuan tahun yang lalu.
Untuk menjayakan agenda pembentukan negara Israel, JNF memerlukan dana kewangan cukup besar. Justeru, pelbagai usaha dilakukan dengan sokongan beberapa badan korporat dunia yang berpengaruh yang sanggup mendermakan peratusan tertentu daripada hasil jualan mereka kepada JNF.
Berikut adalah petikan satu daripada strategi pengutipan dana yang dipraktikkan oleh JNF berdasarkan 'official websitenya'(http://www.jnf.org) Apa yang dapat saya rumuskan, gerak kerja yang bersungguh - sungguh dan strategik sifatnya akan membuahkan hasil yang terbaik. Kalau orang Yahudi mampu berbuat demikian, kenapa tidak kita umat Islam yang sudah diiktiraf umat terbaik oleh Allah S.W.T? Sudah tentu akan berupaya membuahkan hasil yg berkali - kali terbaik!
Semoga kita semua terjaga dari lena yang panjang dan kecenderungan untuk bertelagah sesama sendiri!
"Donate to JNF, simply by using your credit card for every day purchases!
Introducing the HAS Advantage Visa Platinum card. Heritage Affinity Services, in conjunction with U.S. Bank, introduces HAS Advantage, the first-ever Visa® Platinum card that offers great rewards and lets you support Israel-related charities with every purchase.
As a JNF HAS Advantage cardmember, you earn 1 point for every dollar you spend. At the same time, a portion of every purchase you make goes to JNF. You can redeem your HAS Advantage points for miles on EL AL Airlines, domestic and international travel rewards, brand-name merchandise, gift certificates and Judaica."

0 comments: