? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday, January 25, 2009

Anak - Anak Amanah ALLAH...


Salam 'alaikum wrt wbrt... Bersua kali pertama di Gerbang Tok Canang.Jika sebelum ini rusukkiri sekadar peneman, penyuntik semangat dan penyumbang idea buat tokcanang, tergerak pula hari ini jari - jari untuk menaip sesuatu buat tatapan semua...

Pasti ada yang terdetik dan tersentuh tatkala menghayati nasyid dendangan anak - anak 'AEMAN 'ini...sesungguhnya anak - anak merupakan amanah ALLAH yang amat berharga dan bernilai buat ibu dan ayah.Dalam masa yang sama kurniaan anak yang soleh dan mendoakan kesejahteraan ibu bapa menjadi dambaan setiap ibu dan bapa..

Sebagai ibu bapa, sering bermain dalam minda kita mampukah kita melahirkan anak - anak sedemikain rupa dalam keadaan cabaran semasa dan kekangan waktu yang ada..bila di ulang- ulang soalan ini buat diri sendiri, sebenarnya kita semua MAMPU!! Semuanya apabila kita berpegang kepada amanat RASULULLAH S.A.W,anak - anak ibarat kain putih yang suci bersih, kitalah yang diberikan amanah untk menentukan coraknya..

Kitalah yang mencanting, kitalah yang mencorak dan kitalah juga yang mewarnai mereka dengan acuan kita.Subahanallah!!Betapa berat dan maha hebat tanggungjawab yang harus kita galas untuk melahirkan generasi rabbani buat penyambung warisan di masa akan datang..

Wahai anak - anakku...jasa dan pengorbanan ibu dan ayah tidak terhitung nilainya.Betapa kita membalas dengan seisi dunia sekalipun, masih tidak mampu untuk membayar segala perit jerih pengorbanan mereka..apa yang mampu,jadilah anak yang soleh dan mendoakan kesejahteran mereka dunia dan akhirat..sekadar renungan buat kita semua...

0 comments: