? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, April 1, 2008

Kenapa kena masuk Islam?

Secara kebetulan ketika bersembang dengan seorang rakan cina yang kuat 'kecinaanya' ada bertanya kepada saya. Katanya, "Apa pasal u punya agama, kalau Cina kawin Melayu, Cina kena masuk Islam? Tak boleh meh kalau u orang masuk kita orang punya agama". Saya terkaku seketika, dan hanya membiarkan persoalan tersebut berlalu tanpa jawapan. Bukan apa... pada saya tiada gunanya berhujjah dengan orang yang hanya bertujuan memburukkan lagi keadaan... dan hanya mahu mencari kesalahan dan kelemahan kita.
Justeru, saya berpandangan kebaikan yang ditunjukkan oleh mereka yang bukan Islam mesti 'ada di sebalik mee'. Benarlah sebagaimana Allah S.W.T telah 'remind' dalam Al-Qur'an bahawa orang - orang bukan Islam tidak akan sesekali meredhai apa yang kita lakukan, sehinggalah kita turut serta dalam agenda kehidupan mereka. Sama - samalah kita renungkan demi kebaikan bersama. Wassalam
Tok Canang

0 comments: